Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització.

MÉS INFORMACIÓ

NOTÍCIES

12/09/18
EL DOCUMENTAL ‘KURSAAL, LA FORÇA DE LA GENT’ ES PODRÀ VEURE DIMARTS VINENT AL ‘SENSE FICCIÓ’ DE TV3

El proper dimarts 18 de setembre, sobre les 23h, el programa de Televisió de Catalunya “Sense ficció” emetrà “Kursaal. La força de la gent”, el documental que explica la història del renaixement d’aquest teatre manresà de llarga trajectòria i arrelament. Dirigit per Èric Motjer i produït per Paral·lel 40, narra la història excepcional de la implicació de la ciutadania i el moviment social per recuperar un teatre històric que estava en ruïna.

Abans del documental, TV3 oferirà en directe la gala “Catalunya aixeca el teló” des del Teatre Coliseum de Barcelona. L’acte, que marca el punt de partida de la temporada teatral i les arts escèniques, tindrà com a mestre de cerimònies el comediant Guillem Albà, acompanyat de la Banda Marabunta.

El documental, dividit en sis apartats, explica una història col·lectiva de forma personal. I en paral·lel va prenent força l’apoderament ciutadà, la força de la gent, el micromecenatge, la tenacitat, les relacions institucionals i la superació de moments difícils.

El 20 de febrer de 2007 es va reinaugurar el teatre Kursaal de Manresa, després d’un singular procés de recuperació, iniciat el 1995. L’Associació Cultural El Galliner, moguda per les ganes i la il·lusió de retornar el teatre a la ciutat, va impulsar l’organització de múltiples accions de mobilització ciutadana que van comptar amb el suport, la participació i la implicació d’entitats, artistes, públic... fins a aconseguir també la complicitat de tot el sector polític. Va ser amb l’esforç col·lectiu que va renéixer el Kursaal, fundat el 1927 a Manresa, i que s’havia tancat el 1988.

El teatre Kursaal ha esdevingut un equipament de referència en el món de les arts escèniques a Catalunya. És la història de la recuperació ciutadana del teatre manresà Kursaal, en el 10è aniversari de la reobertura del teatre, a partir de l’encàrrec realitzat des del propi teatre i que es va finançar en part a través d’una campanya de micromecenatge a la qual van col·laborar persones a títol individual i empreses.

ALTRES NOTÍCIES
Aquest dissabte dia 30 de novembre es posarà a la venda la programació per als propers mesos de gener a juny de 2025, en què passaran pels espais que gestiona el Kursaal (Teatre Kursaal, Teatre Conservatori i Espai Plana de l’Om) una vuitantena d’espectacles de teatre, música, circ, dansa, òpera... per a tots els públics. La nova programació portarà a Manresa concerts com el del violinista Ara Malikian, la soprano Sara Blanch, també Sara Roy, Daniel Anglès, Jo Jet i Maria Ribot, Sergio Dalma, Els Pets... I obres teatrals com ‘Un matrimoni de Boston’ de David Mamet, ‘Dones de ràdio’ [...]
L’obra de teatre ‘La cançó de les mentides’ amb la Cia Paranys prevista per aquest dijous, 21 de novembre a les 19h, a la sala petita del Kursaal ha quedat suspesa per indisposició d’un dels actors. En aquests moments s’està estudiant de poder reprogramar l’espectacle més endavant. El teatre Kursaal ja s’ha posat en contacte amb les persones que havien adquirit les entrades. A ‘La cançó de les mentides’ d’Alfonso Paso, la Júlia creu que té una vida monòtona. Això la porta a inventar situacions i mentides que desesperen el seu marit... Uns lladres, un robatori, [...]
La tardor ja ha arribat al Kursaal i ho volem celebrar amb una promoció especial! Aquest dissabte, 5 d'octubre, en el marc del 'Shopping Fest' de Manresa, durant tot el dia es podran comprar les entrades de 4 funcions seleccionades a un preu de 10€!     Quines funcions es podran comprar a 10€? TEATRE: Casa Calores de Pere Riera - Funció del diumenge, 20 d'octubre - 12 hMÚSICA: Homenatge a Victòria dels Àngels - diumenge, 27 d'octubre - 18 hDANSA: Tradere de Laia Santanach - divendres, 1 de novembre - 18 hCIRC: Latas de la Cia D'Click - divendres, 6 de desembre -18 h Les entrades amb descompte es [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 213