NOTÍCIES

14/05/20
EL FESTIVAL DOCSBARCELONA TORNA A MANRESA, AQUEST COP DES DE CASA, A PARTIR DE DIMARTS VINENT

Del 19 al 31 de maig a través de la plataforma Filmin es celebrarà online la 23a edició del festival; que en les seves 3 darreres edicions va tenir a l’Espai Plana de l’Om una de les seus del Docs de Prop, de la mà de Manresana d’Equipaments Escènics, Cineclub i l’Ajuntament de Manresa, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

L’accés al Festival es farà amb un codi que es podrà sol·licitar gratuïtament al correu comunicacio@mees.cat abans de dilluns,18 de maig. Les places, que són limitades, s'adjudicaran per ordre cronològic de les peticions.

El 23è festival DocsBarcelona està a punt de començar, enguany en una extraordinària versió online, i de la qual Manresa, que en els darrers 3 anys ha acollit el Docs a Prop, també se’n beneficiarà. Per gaudir de les pel·lícules del festival des de la comoditat de casa, cadascuna de la dotzena de ciutats de la Xarxa del DocsBarcelona a Prop ofereix codis per visionar l’edició 2020 del DocsBarcelona que es celebrarà del 19 al 31 de maig.

Cada codi permetrà accedir a un visionat gratuït apte per a qualsevol de les pel·lícules entre tota la programació del festival, que es poden consultar a través d’aquest link i que es podran visionar a través de la Plataforma Filmin: https://docsbarcelona.com/festival-edicio-2020/programacio-2020. Les peticions de codis es poden fer en aquest correu electrònic comunicació@mees.cat abans del dilluns vinent, 18 de maig. Les persones que siguin subscriptores a Filmin no necessiten codis i podran veure tota la programació del Docs lliurement.

La pel·lícula inaugural Letters from Masanija es podrà veure en obert a TV3 el dia 19 de maig a les 22h (després del TN-NIT) i també estarà disponible a FILMIN des del mateix dia 19 a les 22h i durant 24 hores

La resta de la programació s’anirà estrenant en els dies consecutius sempre a les 20h i es podrà veure durant 72h (amb excepció de la pel·lícula i Forman vs Forman que estarà disponible 24 h)

La plataforma Filmin es pot veure des de qualsevol ordinador o dispositiu amb connexió a internet a través del web https://www.filmin.es/canal/docsbarcelona-2020, també de la seva APP, descarregable per Apple TV, Chromecast, iOS, Android, Smart TV, Android TV i Playstation

Les pel·lícules estaran disponibles a Filmin amb subtítols en català, castellà i anglès.

 

Les millors produccions documentals del món

El Docs és una cita indispensable per conèixer les millors produccions de documentals del món, mantindrà les seves seccions i activitats en una programació online a la plataforma Filmin, una finestra digital que li permetrà arribar a tot l'Estat. D'aquesta manera, amplia l'aposta per internet d'altres anys, en què una part del certamen ja s'oferia a Fimin, amb una mitjana de 9.000 espectadors.

El festival de cinema documental presenta una programació completa amb vint llargmetratges dirigits o codirigits per dones, una xifra que representa més de la meitat del total, i dinou òperes primes, que demostren la renovació constant en el mon del documental. A més, l'activitat professional hi serà present amb una porta online per continuar treballant per buscar finançament i desenvolupar nous projectes.

El palmarès del DocsBarcelona, amb una desena de guardons i reconeixements, es manté com en les últimes edicions.

 

ALTRES NOTÍCIES
A partir de les 10 h del matí es podrà comprar el Toc de Teatre, a 2/4 d’11h el Toc d’Òpera, i a les 11 el Toc Obert, el nou Toc Pau Casals i el Toc de Sala Petita, així com també la resta de programació El Kursaal de Manresa posarà a la venda les entrades per als espectacles de la propera tardor aquest dissabte, 13 de juny a taquilles i per internet a www.kursaal.cat. A partir de les 10 del matí es podran comprar els abonaments del Toc de Teatre i a 2/4 d’11h, els del Toc d’Òpera. A partir de les 11h, es posarà a la venda la resta de la programació i abonaments del Toc Obert, Toc Pau Casals [...]
Les entrades d’aquests espectacles es posaran a la venda aquest dijous, 28 de maig, a partir de les 10h a les taquilles i per internet a www.kursal.cat A part d’aquests espectacles, l’Espai Plana de l’Om acollirà ‘Toc, toc! Qui hi ha?’ de la companyia Pampallugues Teatre, que serà el primer espectacle de la nova programació familiar d’Imagina’t Enguany els espectacles de la Festa Major de Manresa que obriran la temporada es representaran al teatre Conservatori, en previsió que durant l’estiu es porti a terme un canvi de butaques a la sala gran del Kursaal La nova temporada de programació als equipaments [...]
PREMI GALLINER A TEXTOS TEATRALS 2026 La convocatòria de la 8a edició del Premi Galliner de Textos Teatrals 2026 ja és oberta i les bases es poden consultar a: https://www.omnium.cat/ca/seus/bages-moianes/premis-lacetania/#premis. El termini màxim per presentar propostes és el 16 d’octubre.   L'associació Cultural El Galliner de Manresa impulsa el Premi El Galliner de textos teatrals, inclosa dins del cartell dels Premis Lacetània que convoca Òmnium Bages-Moianès, amb la denominació de Premis Lacetània de les Arts i la Cultura. El Galliner premia una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 250