Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització.

MÉS INFORMACIÓ

NOTÍCIES

11/07/18
EL KURSAAL DE MANRESA FREGA ELS 48.000 ESPECTADORS EN LA PROGRAMACIÓ DE GENER A JUNY DEL 2018

En el primer semestre de programació, el Kursaal ha tancat temporada amb 47.968 espectadors, 104 funcions; i una ocupació general del 83%, que iguala la més alta, que es va aconseguir el 2007, quan es va reinaugurar el Kursaal

Cal destacar la consolidació dels 4 espais de programació: Sala Gran i Sala Petita del Kursaal, el teatre Conservatori i Espai Plana de l’Om; i la bona acollida del Toc Obert, el nou abonament amb el qual es poden comprar entrades de diversos gèneres per a espectacles de la sala gran del Kursaal

 

En aquest període les dades més remarcables són la de l’ocupació general, que arriba al 83% -i que iguala la més alta que es va aconseguir l’any de la reobertura del Kursaal-, i la consolidació de 4 espais de programació (Sala Gran i Sala Petita del Kursaal, juntament amb les incorporacions més recents del Teatre Conservatori i Espai Plana de l’Om) que permeten una gran flexibilitat a l’hora de programar tot tipus d’espectacles.  

 L’aposta per la qualitat dels espectacles, la diversitat de gèneres i la bona marxa del Servei Educatiu són claus en la trajectòria del Kursaal, que manté unes xifres amb variacions poc significatives des del 2010.

Anna Crespo, regidora de cultura, ha valorat el Kursaal com un “molt bon actiu; un equipament de primera que ens posa de relleu com a ciutat”. Per la seva banda Jordi Basomba, gerent de Manresana d’Equipaments Escènics, ha dit que vol fugir de les xifres i que “el més important és la tendència que indiquen aquestes xifres, que és l’estabilitat”.

 

Dades generals. Espectadors – funcions – ocupació

Durant el primer semestre del 2018, dins de la programació estable de la qual es fa càrrec l’Associació Cultural El Galliner, s’han programat un total de 67, dels quals s’han fet 104 funcions amb una ocupació del 83%, xifres similars a les del primer semestre de 2017,amb 78 espectacles i 122 funcions i el 78% d’ocupació. Pel que fa al nombre d’espectadors, 47.986, s’ha quedat una mica per sota de la xifra del primer semestre del 2017 amb 48.479, però superen els 47.418 del primer semestre de 2015.

 

Més públic de teatre a l’abonament i fora de l’abonament

El teatre continua essent el gènere que sedueix més públic, el 41% del total. Seguit de la música amb un 30% i dels musicals, amb un 14% i que puja substancialment per efecte d’‘El Petit Príncep’ del qual es van fer 4 funcions. Cal remarcar l’alta ocupació, tant dels espectacles inclosos dins del Toc de Teatre (‘EVA’, ‘Calígula’, ‘Cyrano’, ‘Bodas de sangre’ i ‘Moby Dick’) com de les obres teatrals de sala gran de fora de l’abonament, com ara ‘Adossats’, que va exhaurir entrades en les dues funcions programades, o de ‘Frankenstein’, que també va exhaurir.

Pel que fa a la música, és destacable el concert homenatge als 50 anys del Grup de Folk, una producció del mateix Kursaal que, a part d’exhaurir entrades, va gaudir d’un èxit notori i va tenir molta repercussió més enllà del nostre territori d’influència. Pel que fa a la dansa, l’increment de públic es deu a l’increment de les propostes (Ballet de Víctor Ullate, ‘Mülier’, ‘El Trencanous’), respecte del dels primer semestre del 2017.

 

L’abonament del Toc Obert neix per quedar-se

En el primer semestre del 2018 es va ampliar l’oferta d’abonaments amb el Toc Obert, un paquet de 6 espectacles de diversos gèneres a triar d’entre 26 de la sala gran del Kursaal. És el primer cop que es va oferir un abonament no temàtic a la sala gran del Kursaal, un oferiment que responia a reiterades peticions del públic. Se’n van fer 88,una xifra que –quan encara no fa un mes de la posada a la venda de la nova programació del segon semestre- ja s’ha enfilat fins a 67.

 

El Teatre Conservatori i auditori de la Plana de l’Om, espais consolidats

Si el primer semestre del 2017 un dels objectius era el d’augmentar el nombres d’espectacles programats al Teatre Conservatori i a l’Auditori de la Plana de l’Om, el primer semestre del 2018 ha estat consolidar la programació a tots dos espais. A la Plana de l’Om amb part de la programació d’Imagina’t, el cicle ¾ de Música, el Documental del Mes i el Docs Barcelona –en la 2a edició que s’acull des de Manresa-; i el Teatre Conservatori –que aquest novembre farà 140 anys-, amb una dotzena d’espectacles, sobretot teatrals.

 

Molt públic als espectacles del Servei Educatiu

Els espectacles del Servei Educatiu han continuat posant en valor la tasca que el Kursaal ofereix  els centres d’ensenyament. Enguany s’ha estrenat ‘Buffa!’ la segona producció pròpia el projecte Rexics, després de ‘Bada botó’; i com ja és habitual els muntatges del Servei Educatiu han estat dels espectacles que han portat més públic al Kursaal. Cantània (‘Partícules’), amb 7 funcions, torna a ser l’espectacle més vist de tota la temporada.

 

Trobareu més informació clicant aquí.

ALTRES NOTÍCIES
El teatre Kursaal de Manresa ha tancat el primer semestre del 2025 amb resultats molt satisfactoris, tant pel que fa a públic, espectacles i ocupació. Les xifres han estat de rècord: un total de 59.630 espectadors, 90 espectacles, 133 funcions i una ocupació del 77,2%. I la bona marxa de l’equipament té continuïtat, tenint en compte que a hores d’ara ja hi ha més de 22.000 entrades venudes de la programació agost-desembre.  Aquesta és una de les xifres més altes de la trajectòria de l’equipament. De moment, la segona, després que el 2023 es va fer el rècord absolut amb 59.655, tot [...]
Es premiarà una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada ni representada públicament de la qual es programarà una lectura dramatitzada. Els textos es podran presentar a les oficines del Kursaal fins el 17 d’octubre L’associació Cultural El Galliner de Manresa impulsa la setena edició del Premi ‘El Galliner de textos teatrals’, inclosa dins del cartell de la 43a edició dels Premis Lacetània que convoca Òmnium Bages, amb la denominació de Premis Lacetània de les Arts i la Cultura. El Galliner premiarà una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada ni representada [...]
La venda de la nova programació tardor al Kursaal va a molt bon ritme. Ja hi ha a la venda una segona funció de l’obra ‘Maria Rosa’ d’Àngel Guimerà a càrrec del Grup de Teatre de l’ACR de Fals. Serà el dimecres 24 de setembre a les 19h a la sala petita del Kursaal, el dia abans de la sessió programada pel dijous 25 de setembre i que ja té les entrades exhaurides. També hi ha oberta la venda d’entrades per un segon concert que l’Orquestra Rosaleda farà dins del cicle de Gent Gran el desembre. El concert previst pel 10 de desembre a les 18h ja té poques entrades disponiles [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 230