NOTÍCIES

11/06/26
AQUEST DISSABTE, A LA VENDA ELS ESPECTACLES DE LA PROPERA TARDOR DEL TEATRE KURSAAL DE MANRESA

A partir de les 10 h del matí es podrà comprar el Toc de Teatre, a 2/4 d’11h el Toc d’Òpera, i a les 11 el Toc Obert, el nou Toc Pau Casals i el Toc de Sala Petita, així com també la resta de programació

El Kursaal de Manresa posarà a la venda les entrades per als espectacles de la propera tardor aquest dissabte, 13 de juny a taquilles i per internet a www.kursaal.cat. A partir de les 10 del matí es podran comprar els abonaments del Toc de Teatre i a 2/4 d’11h, els del Toc d’Òpera. A partir de les 11h, es posarà a la venda la resta de la programació i abonaments del Toc Obert, Toc Pau Casals i Toc de Sala Petita. La programació inclou 77 espectacles de tots els gèneres i per a totes les edats.

Pel que fa a l’abonament del Toc de Teatre, inclourà 4 grans muntatges. En primer lloc, la comèdia ‘Una idea genial’ de Sébastien Castro (26 i 27 de setembre), també ‘L’últim àtom’ de Jordi Oriol (24 i 25 d’octubre), una tragicomèdia apocalíptica amb Joan Carreras al capdavant. I tornarem a la comèdia i els secrets a ‘Perfectes desconeguts’ de Paolo Genovese (14 i 15 de novembre). I per acabar, la revisió d’un clàssic, ‘Contra Antígona’, de Victoria Szpunberg i Andrea Jiménez (12 i 13 de desembre) una producció del Teatre Lliure. El preu de l’abonament serà de 78€; i cada obra per separat tindrà un preu de 28€. De totes n’hi haurà 2 funcions dissabte a les 20h i una diumenge a les 18h. A més a més, dels espectacles ‘Una idea genial’ i de ‘Perfectes desconeguts’ també se n’ha programat una tercera sessió a les 12h.

 Quant al Toc d’Òpera, començarà  amb ‘L’elisir d’amore’ de Donizetti a càrrec de la Fundació Òpera Catalunya (11 de novembre), que es podrà comprar si es vol dins de l’Abonament d’Òpera (junt amb ‘Cançó d’amor i de guerra’ i ‘Aida’, programades per la primavera del 2027).

Nou abonament: Toc Pau Casals
Aquesta temporada hi haurà disponible un abonament nou, el Toc Pau Casals, en commemoració dels 150 anys del naixement de Pau Casals, un paquet de 5 concerts per 50€. L’abonament inclourà ‘La Novena de Beethoven’ interpretada per l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat al Kursaal i el concert de la Cobla de Cambra de Catalunya dirigida pel mestre Antoni Ros Marbà al teatre Conservatori interpretant sardanes de Pau Casals. I també 3 concerts més que tindran lloc a l’espai Plana de l’Om, amb els violoncel·listes Amat Santacana, Pau Codina i Ariadna Chmelich que interpretaran les 6 Suites de Bach, dues a cada concert.

En teatre la nova programació portarà a la sala gran del Kursaal ‘Els malvats’, una comèdia d’intriga i espionatge, coincidint amb una nova edició del Festival de Cinema Social Clam. I També, ‘Tarsius’ de Lara Díez Quintanilla, una producció del TNC que convida a la reflexió i que posa sobre la taula temes com la salut mental, els joves o el suïcidi. El 31 d’octubre podrem veure ‘Dones valentes’, l’adaptació teatral del llibre de la periodista Txell Feixas Torres sobre la lluita de les dones a l’Orient Mitjà i una altra adaptació, en aquest cas, de la novel·la d’Eva Baltasar ‘Permagel’, amb el suïcidi com a tema de fons. També hi haurà ‘Els objectes flotants’ que protagonitzen Anna Sahun i Elena Gadel, junt amb la ballarina Ariadna Montfort, amb el dol com a tema de fons.

Aquesta temporada hi haurà un altre muntatge participatiu, ‘El retaule del flautista’ de Jordi Teixidor, (13 de setembre). Pel que fa a música moderna, aquesta temporada hi actuaran, entre d’altres artistes i formacions, La Ludwig Bad, Magalí Sare, Els Catarres, Alba Careta Group, la Coral Escriny amb l’espectacle ‘Misatango’... Pel que fa a dansa, d’entre la mitja dotzena de propostes, hi haurà ‘Dancing Beethoven’ amb la Cia La Factoria de Dansa i la producció ‘Una brillant imperfecció’ de la Cia Vero Centoya. I en circ la companyia Non Sin Tri amb ‘Ça-turne’ el 20 de novembre.

Hi haurà també com és habitual mitja dotzena de propostes per a públic familiar de la programació d’Imagina’t, a més a més del musical ‘El fil invisible’  i el cicle Platea Jove, RBLS i per a gent gran.

En aquest moment el Kursaal ja té a la venda algunes de les propostes del segon semestre d’enguany, com els espectacles de la Festa Major de Manresa (Charlie Pee, ‘L’auca del senyor Pera’, Los Diablos i ‘Toc, Toc, qui hi ha?’), els 7 espectacles de la Fira Mediterrània inclosos al llibret de la temporada, i també el concert ‘Llach-Gener76’.

Les entrades per a la programació del segon semestre del 2026 es podran comprar la web www.kursaal.cat o a les taquilles del teatre als matins de dilluns a dissabte d’10 h a 13 h i a les tardes de dimarts a dissabte, de 18 h a 20 h.

ALTRES NOTÍCIES
Les entrades d’aquests espectacles es posaran a la venda aquest dijous, 28 de maig, a partir de les 10h a les taquilles i per internet a www.kursal.cat A part d’aquests espectacles, l’Espai Plana de l’Om acollirà ‘Toc, toc! Qui hi ha?’ de la companyia Pampallugues Teatre, que serà el primer espectacle de la nova programació familiar d’Imagina’t Enguany els espectacles de la Festa Major de Manresa que obriran la temporada es representaran al teatre Conservatori, en previsió que durant l’estiu es porti a terme un canvi de butaques a la sala gran del Kursaal La nova temporada de programació als equipaments [...]
PREMI GALLINER A TEXTOS TEATRALS 2026 La convocatòria de la 8a edició del Premi Galliner de Textos Teatrals 2026 ja és oberta i les bases es poden consultar a: https://www.omnium.cat/ca/seus/bages-moianes/premis-lacetania/#premis. El termini màxim per presentar propostes és el 16 d’octubre.   L'associació Cultural El Galliner de Manresa impulsa el Premi El Galliner de textos teatrals, inclosa dins del cartell dels Premis Lacetània que convoca Òmnium Bages-Moianès, amb la denominació de Premis Lacetània de les Arts i la Cultura. El Galliner premia una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada [...]
Aquesta iniciativa arriba dos anys després de la producció comunitària de ‘La Santa Espina’ que també es va dur a terme al teatre Conservatori, sota la direcció de Sílvia Sanfeliu Les persones interessada a participar en aquest muntatge s’hi poden inscriure a través d’un formulari Després de l’èxit del muntatge participatiu de ‘La Santa Espina’ de Guimerà, estrenat al teatre Conservatori el 2024 amb la participació d’entitats i de més de 60 artistes dalt de l’escenari, aquest 2026 el Galliner i el Kursaal impulsen una nova producció comunitària, [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 250