18/07/23
CONVOCADA LA CINQUENA EDICIÓ DEL PREMI ‘EL GALLINER DE TEXTOS TEATRALS’, DINS DEL CARTELL DELS PREMIS LACETÀNIA DE LES ARTS I LA CULTURA
L’associació Cultural El Galliner de Manresa impulsa la cinquena edició del Premi ‘El Galliner de textos teatrals’, inclosa dins del cartell de la 41a edició dels Premis Lacetània que convoca Òmnium Bages, amb la denominació de Premis Lacetània de les Arts i la Cultura.
El Galliner premiarà una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada ni representada públicament i oferirà com a premi la posada en escena/dramatització de l’obra, en una data que serà coordinada per l’Associació Cultural El Galliner i Manresana d’Equipaments Escènics. El termini de presentació de propostes acaba el dia 16 d’octubre.
Els premis Lacetània de les Arts i la Cultura -que aquest any apleguen 13 Premis de diversos àmbits temàtics- es lliuraran el 17 de novembre en una Gala que acollirà el teatre Conservatori de Manresa.
A banda del Premi ‘El Galliner de textos teatrals’, la convocatòria dels Premis Lacetània 2023 inclou per primera vegada el Premi Maria Matilde Almendros de Teatre Amateur, el Premi Plácido a la producció cinematogràfica, convocat per Cineclub Manresai que s’afegeix al Premi Antoni Esteve per a estudis sobre la Catalunya Central, el Premi Josep Maria Aloy de Narrativa jove, el Premi Empremta a una iniciativa personal o col·lectiva, el Premi a la Projecció artística, aquest any en la modalitat d’il·lustració, el Premi Litel de Música, el Premi Pare Ignasi Puig i Simon sobre la Manresa ignasiana, el Premi Regió7 de Comunicació, el Premi Consell Comarcal del Bages de cultura popular i tradicional, el Premi Berenguer de Montagut per a estudis sobre la Seu de Manresa i el Premi Revista Dovella per a treballs de recerca per a joves.
ES PODEN CONSULTAR LES BASES DEL PREMI AQUÍ
El Kursaal de Manresa posarà a la venda les entrades per als gairebé un centenar d’espectacles entre gener i juny de l’any 2026 demà dissabte, 29 de novembre, a taquilles i per internet a www.kursaal.cat. A partir de les 10 del matí es podran comprar els abonaments del Toc de Teatre i, a partir de les 11h, tota la resta de la programació i abonaments del Toc Obert i Toc de Sala Petita. La programació inclou gairebé un centenar d’espectacles de tots els gèneres i per a totes les edats.
Pel que fa a l’abonament del Toc de Teatre, inclourà 5 grans muntatges: ‘La corona d’espines’ de Josep Maria [...]
L’abonament de Toc de Teatre inclourà també les obres ‘Ai! La misèria ens farà feliços’, ‘Göteborg’, ‘Els fills’ i ‘La paella dels dijous’, que es podran veure entre els mesos de gener a maig de l’any vinent
L’abonament es podrà comprar a partir del dissabte, 29 de novembre a les 10 del matí i les entrades soles i altres abonaments a partir de les 11 h, tant a les taquilles del teatre i per internet a www.kursaal.cat
El Kursaal de Manresa ja té els cinc títols que inclourà l’abonament del Toc de Teatre per als mesos de gener-juny de 2026. L’abonament [...]
El teatre Kursaal posarà a la venda aquest cap de setmana de Shopping Fest a Manresa les entrades de 3 espectacles de la programació del primer semestre de 2026, a preus especials de llançament. Es tracta de l’obra ‘Gegant’, protagonitzada per Josep Maria Pou i que es podrà veure a la sala gran el 4 de gener; i dels concerts de Suu (programat el 16 de gener) i de Ramon Mirabet (previst pel 7 de febrer). Els preus de promoció -20 € ‘Gegant’ i 10 € cadascun dels concerts- s’aplicaran entre les 10 del matí de dissabte dia 18 d’octubre i la mitjanit del diumenge 19 d’octubre, tant per internet (www.kursaal.cat) [...]