Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització.

MÉS INFORMACIÓ

NOTÍCIES

16/07/24
CONVOCADA LA SISENA EDICIÓ DEL PREMI ‘EL GALLINER DE TEXTOS TEATRALS’, DINS DEL CARTELL DELS PREMIS LACETÀNIA DE LES ARTS I LA CULTURA

L’associació Cultural El Galliner de Manresa impulsa la sisena edició del Premi ‘El Galliner de textos teatrals’, inclosa dins del cartell de la 42a edició dels Premis Lacetània que convoca Òmnium Bages, amb la denominació de Premis Lacetània de les Arts i la Cultura.

El Galliner premiarà una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada ni representada públicament i oferirà com a premi la posada en escena/dramatització de l’obra, en una data que serà coordinada per l’Associació Cultural El Galliner i Manresana d’Equipaments Escènics. El termini de presentació de propostes acaba el dia 18 d’octubre.

Els premis Lacetània de les Arts i la Cultura -que aquest any apleguen 13 Premis de diversos àmbits temàtics- es lliuraran el 22 de novembre en una Gala que acollirà la Sala Polivalent de Cal Soler de Sant Vicenç de Castellet.

A banda del Premi ‘El Galliner de textos teatrals’, la convocatòria dels Premis Lacetània 2024 inclou 12 guardons més: el Premi Maria Matilde Almendros de Teatre Amateur, el Premi Plácido a la producció cinematogràfica, convocat per Cineclub Manresai que s’afegeix al Premi Magí Canyelles Ferreres per a estudis sobre la Catalunya Central, el Premi Josep Maria Aloy de Narrativa jove, el Premi Empremta a una iniciativa personal o col·lectiva, el Premi a la Projecció artística-Dibuix, el Premi Litel de Música, el Premi Pare Ignasi Puig i Simon sobre la Manresa ignasiana, el Premi Regió7 de Comunicació, el Premi Consell Comarcal del Bages de cultura popular i tradicional, el Premi Berenguer de Montagut per a estudis sobre la Seu de Manresa i el Premi Revista Dovella per a treballs de recerca per a joves.


BASES PREMI EL GALLINER DE TEXTOS TEATRALS 2024

1. Es podran presentar obres de teatre d'una durada prevista mínima de 60 minuts (en queden excloses les obres de microteatre i els reculls d'escenes inconnexes); inèdites, que no hagin estat publicades ni representades públicament; de tema lliure i escrites en català.

2. El jurat serà format per una comissió formada per dos membres de l’Associació Cultural El Galliner, dos membres d’Òmnium Bages-Moianès i un professional de l'àmbit teatral (dramaturg/a-director/a).

3. El jurat tindrà la capacitat de declarar el premi desert.

4. El premi consistirà en la lectura dramatitzada realitzada per professionals o, en el cas que l’autor disposi de companyia pròpia, aquest podrà fer una residència tècnica de dos dies per fer la funció a la Sala Petita del Kursaal. Les condicions de la residència i de la posada en escena es pactaran prèviament amb El Galliner i MEES, que gestionen els espais escènics.

5. La lectura dramatitzada de l'obra guanyadora es portarà a terme en una data per determinar per l'organització.

6. Per participar al premi caldrà presentar una còpia de l'obra enquadernada, impresa en mida DIN4, amb el títol a la portada, i un llapis de memòria amb l’obra completa, sense cap referència a l’autoria (el nom de la persona autora no ha d'aparèixer enlloc), tot junt dins un sobre tancat a l'exterior del qual haurà de constar el títol de l'obra i, a dins, nom i cognoms de l'autor/a, domicili, telèfon i adreça electrònica.

7. Els requisits especificats en el punt anterior s’hauran de lliurar, fins al dia 18 d’octubre de 2024, a les oficines de la 4a planta del teatre Kursaal, al passeig de Pere III 35, 08242 Manresa.

8. La participació en aquest premi pressuposa l'acceptació de les bases que el regulen.

9. L’entitat promotora del premi es reserva el dret de resoldre qualsevol incidència que es pugui presentar no prevista en aquestes bases.

ALTRES NOTÍCIES
La bona acollida de les dues funcions previstes de la comèdia ‘Un Déu salvatge’ de Yasmina Reza, que ja tenen poques entrades disponibles, ha portat a programar una tercera funció de l’obra per al diumenge, 27 d’abril a les 12 del migdia a la sala gran del Kursaal. Les entrades per aquesta nova sessió ja estan disponibles a la web (www.kursaal.cat) i a les taquilles del Kursaal. L’obra està protagonitzada per Pere Arquillué, Laura Conejero, Ivan Benet i Laura Aubert i ha tingut molt bones crítiques en les primeres setmanes de funcions al Teatre Goya de Barcelona. ‘Un déu salvatge’ ja és [...]
El concert que la jove soprano catalana Sara Blanch havia de fer aquest proper diumenge (18h) al Teatre Conservatori de Manresa s'ha hagut de suspendre per indisposició de l’artista. Des del Kursaal s’està treballant per reprogramar aquesta mateixa temporada el recital. Per això, de moment, s'ha demanat a totes les persones que havien comprat entrades, que les conservin, a l’espera de poder confirmar la nova data del concert. La soprano Sara Blanch, una de les veus més destacades del panorama líric europeu, tenia previst oferir al Teatre Conservatori un recital combinant els universos de la cançó i de conegudes àries [...]
El 2021 el Servei Educatiu del Kursaal va editar la llegenda de la Misteriosa Llum en format vídeoconte animat i, ara, el Jan i la Júlia -els personatges que protagonitzen els espectacles del Servei Educatiu del Kursaal- sortiran de la pantalla per explicar als infants la llegenda de la Llum en una versió teatral a la sala gran del Kursaal. Serà els dies 18 i 19 de febrer, una activitat gratuïta i adreçada a l’alumnat de cicle inicial i 3r curs de Primària dels centres educatius de Manresa. En aquest moment ja hi ha 9 centres inscrits i un total de 860 alumnes. Les inscripcions encara estan obertes i es poden fer a través de l’apartat [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 219