NOTÍCIES

20/09/21
EL KURSAAL CONVOCA UN CÀSTING PER TROBAR ELS NOUS JAN I JÚLIA, ELS GERMANS QUE PROTAGONITZEN LES PRODUCCIONS PRÒPIES DEL SERVEI EDUCATIU DEL TEATRE

El teatre Kursaal busca nous actors i actrius per als papers de JAN i JÚLIA, els germans que protagonitzen les produccions pròpies del servei educatiu del teatre. Per accedir al càsting cal tenir entre 16 i 25 anys i coneixements de cant i interpretació, i enviar el curriculum vitae i un vídeo interpretant una cançó -o enllaços al YouTube- i videobook -si se’n disposa- a l’adreça serveieducatiu@mees.cat. Hi ha temps fins el dilluns, 4 d’octubre de 2021

D’entre les propostes rebudes, es farà una selecció per accedir a un càsting presencial que es convocarà a finals d’octubre, aproximadament. Els nous Jan i Júlia debutaran aquest Nadal amb l’espectacle ‘El meu primer Nadal al Kursaal’, que es programa en una desena de funcions a la sala petita del teatre Kursaal. Per a més informació, es pot trucar al 938753402 i visitar la web www.kursaal.cat


Albert Ruiz i Sílvia Blavia, més de 10 anys de Jan i Júlia

La història d’aquests dos personatges es va gestar la primavera de l’any 2011, davant de la necessitat d’acostar el teatre Kursaal als infants d’entre 1 i 2 anys amb un espectacle a mida. Des del Servei Educatiu del teatre es va crear ‘El meu primer Kursaal’ que, de la mà dels germans Jan i Júlia convidava els menuts espectadors i els seus pares a compartir vivències quotidianes en un format de taller amb cançons i balls. L’experiència va tenir molt bona acollida i les dues funcions programades inicialment es van haver d’ampliar a 3; i sen va programar 3 més el desembre d’aquell mateix any.

En aquell moment els actors Albert Ruiz i Sílvia Blavia ja es van posar a la pell del Jan i la Júlia i a partir de llavors han anat protagonitzant totes les produccions del servei educatiu del Kursaal.

I el Nadal del 2012 naixia també ‘El meu primer Nadal al Kursaal’, amb els mateixos germans Jan i Júlia com a protagonistes; i el mateix equip al darrera: guió de Cristina Gonzàlez, direcció de Sílvia Sanfeliu, i direcció musical i piano de David Sisó; però amb més músics (Ernest Larroya a la bateria, i Alexis Cabrillana al baix). Un espectacle que, després de més de 10 anys, ja s’ha fet un lloc en l’agenda de les festes de Nadal a Manresa i del qual es programen actualment una desena de sessions.

A partir 2012 el Jan i la Júlia van començar a protagonitzar també ‘La llegenda de Sant Jordi’ que aplega cada any al pati del Kursaal un miler d’alumnes de Manresa d’entre P3-P4 i P5. I una mica més endavant van arribar les dues produccions que el servei educatiu del Kursaal va crear juntament amb l’escola d’anglès Kids & Us: Jan & Júlia, welcome nanny’ (2014) i ‘Jan i Júlia, let’s go camping’ (2017), que s’han pogut veure a diverses poblacions catalanes i també de l’estat espanyol i dels quals se n’han fet més de 80 funcions.


Jan & Júlia al youtube

Amb la pandèmia, les dues darreres edicions de ‘La llegenda de Sant Jordi’ no es van poder fer presencials i des del Servei educatiu es va gravar un vídeo-conte que es va fer arribar a les escoles. I el mateix es va fer amb ‘Jan i Júlia i la Misteriosa Llum’, un vídeo-conte que es va crear el febrer passat amb motiu de la festa de la Llum de Manresa; en què el Jan i la Júlia expliquen la història del miracle de la Llum, que cada 21 de febrer se celebra a Manresa.

Després de més de 10 anys i gairebé 200 funcions, els actors Sílvia Blavia i Albert Ruiz passaran el relleu als seus substituts a finals d’any, per les noves funcions d’El meu primer Nadal al Kursaal’, que es podran veure a la sala petita del Kursaal durant el període nadalenc.

ALTRES NOTÍCIES
A partir de les 10 h del matí es podrà comprar el Toc de Teatre, a 2/4 d’11h el Toc d’Òpera, i a les 11 el Toc Obert, el nou Toc Pau Casals i el Toc de Sala Petita, així com també la resta de programació El Kursaal de Manresa posarà a la venda les entrades per als espectacles de la propera tardor aquest dissabte, 13 de juny a taquilles i per internet a www.kursaal.cat. A partir de les 10 del matí es podran comprar els abonaments del Toc de Teatre i a 2/4 d’11h, els del Toc d’Òpera. A partir de les 11h, es posarà a la venda la resta de la programació i abonaments del Toc Obert, Toc Pau Casals [...]
Les entrades d’aquests espectacles es posaran a la venda aquest dijous, 28 de maig, a partir de les 10h a les taquilles i per internet a www.kursal.cat A part d’aquests espectacles, l’Espai Plana de l’Om acollirà ‘Toc, toc! Qui hi ha?’ de la companyia Pampallugues Teatre, que serà el primer espectacle de la nova programació familiar d’Imagina’t Enguany els espectacles de la Festa Major de Manresa que obriran la temporada es representaran al teatre Conservatori, en previsió que durant l’estiu es porti a terme un canvi de butaques a la sala gran del Kursaal La nova temporada de programació als equipaments [...]
PREMI GALLINER A TEXTOS TEATRALS 2026 La convocatòria de la 8a edició del Premi Galliner de Textos Teatrals 2026 ja és oberta i les bases es poden consultar a: https://www.omnium.cat/ca/seus/bages-moianes/premis-lacetania/#premis. El termini màxim per presentar propostes és el 16 d’octubre.   L'associació Cultural El Galliner de Manresa impulsa el Premi El Galliner de textos teatrals, inclosa dins del cartell dels Premis Lacetània que convoca Òmnium Bages-Moianès, amb la denominació de Premis Lacetània de les Arts i la Cultura. El Galliner premia una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 250