Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització.

MÉS INFORMACIÓ

NOTÍCIES

13/01/20
EL KURSAAL DE MANRESA SUPERA L’ANY 2019 LA BARRERA DELS 90.000 ESPECTADORS, RÈCORD ABSOLUT EN ELS 12 ANYS DE TRAJECTÒRIA DE L’EQUIPAMENT

L’any 2019 ha esta un any de rècord per al teatre Kursaal de Manresa. El nombre d’espectadors s’ha disparat per primer cop fins a 90.192, la xifra més alta dels 12 anys d’història de l’equipament. De fet és el primer cop que se supera la forquilla de públic que en els darrers 6 anys havia oscil·lat entre els 80.000 i els 85.000 espectadors (81.161 el 2013, 84.694 el 2014, 80.457 el 2015, 82.194 del 2016 80.254 del 2017 i 83.851 del 2018). Aquest augment de més de 5.000 espectadors va de bracet amb l’increment del 14,04% del nombre d’espectacles (que ha passat dels 147 del 2018 als 171 del 2019) i del 18,73% de les funcions (235 el 2019 i 191 el 2018), unes xifres també de rècord, tant d’espectacles com de funcions.

 El nou projecte educatiu Cantaxics a les escoles -amb més 4 funcions que van portar al Kursaal més de 2.000 espectadors-, l’increment de la programació al Teatre Conservatori -que ha passat de 26 a 37 funcions- i el gran nombre d’espectacles amb 3 o més funcions programades (‘El meu primer Nadal al Kursaal’ amb 12 sessions, ‘Hits’ amb 5, ‘El Mag d’Oz’ amb 4, i 9 espectacles més amb 3 funcions), expliquen en gran part aquest salt fins als 90.000 espectadors l’any 2019.

Pel que fa a l’ocupació, ha estat del 78,55% una mica per sota de la de l’any passat, que va arribar al 80,60%. Com és habitual, la gran diversitat de gèneres, la qualitat dels espectacles, la relació de proximitat amb el públic i l’aposta pel Servei Educatiu continuen essent les claus principals del funcionament de l’equipament, que es compta entre els teatres de referència a nivell nacional.

Aquestes dades s’han fet públiques aquest matí en roda de premsa amb la presència de la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, Anna Crespo, el gerent de Manresana d’Equipaments Escènics (MEES), Jordi Basomba, i el coordinador d’El Galliner, Joan Morros. Anna Crespoha destacat el Kursaal com “un gran element de capitalitat de Manresa. De vegades parlem de capitalitat i el Kursaal n’és un gran exemple”. Per la seva banda, Jordi Basomba ha destacat que aquest 2019 s’ha arribat a unes dades de rècord, però que “el més important és la manera d’arribar a aconseguir-les. Perquè no s’hi arriba per casualitat, sinó perquè hi ha tot un gran equip de persones al darrera (d’El Galliner, comunicació, administració, atenció a l’espectador i equip tècnic) que hi treballen i entre ells que s’ha de repartir aquest èxit”.

ALTRES NOTÍCIES
Amb un espectacle de màgia i clown el Teatre Kursaal de Manresa celebrarà, el dimarts 21 d’abril al pati del teatre, els 7.000 dies de la reinauguració de l’equipament. Serà amb el mag Txema Muñoz i el muntatge ‘Gota’, una peça artística que convida a reflexionar sobre l’aigua i la responsabilitat de protegir aquest recurs tan preuat. L’equip del Kursaal i d’El Galliner -l’associació que va impulsar la recuperació de l’equipament l’any 1995 i que es fa càrrec de la programació estable del teatre- proposen celebrar aquesta xifra simbòlica amb aquest espectacle [...]
La ciutat recuperar ‘Un Passeig de titelles’, una iniciativa d’Imagina’t nascuda el 2019 i que torna sis anys després, amb el suport del Kursaal i de l’Ajuntament de Manresa Tres espais del primer tram del Passeig de Pere III de Manresa es convertiran, la tarda de dissabte vinent, 28 de març -entre les 17h i les 20h-, en petits escenaris que acolliran 3 espectacles de titelles en 3 funcions. Serà dins del marc d’‘Un Passeig de titelles’, una iniciativa impulsada des d’Imagina’t, l’entitat encarregada de la programació familiar a Manresa, amb l’objectiu d’apropar les titelles als infants [...]
El concert que el divendres 13 de març (20 h) tindrà lloc a la sala gran del Kursaal, amb el pianista cubà Pepe Rivero i la Girona Jazz Project Big Band tindrà una convidada de luxe: la saxofonista i cantant manresana Aina López Pla,  que actualment estudia a Boston, al prestigiós Berklee College of Music, després de guanyar la beca al talent emergent de la Fundació Cultural Latin Grammy.Aina López Pla, que el novembre passat va rebre el Premi Tendències atorgat dins del cartell dels Premis Regió 7, col·laborarà en aquest concert en què la Girona Jazz Project Big Band, autèntic referent [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 243