NOTÍCIES

13/01/20
EL KURSAAL DE MANRESA SUPERA L’ANY 2019 LA BARRERA DELS 90.000 ESPECTADORS, RÈCORD ABSOLUT EN ELS 12 ANYS DE TRAJECTÒRIA DE L’EQUIPAMENT

L’any 2019 ha esta un any de rècord per al teatre Kursaal de Manresa. El nombre d’espectadors s’ha disparat per primer cop fins a 90.192, la xifra més alta dels 12 anys d’història de l’equipament. De fet és el primer cop que se supera la forquilla de públic que en els darrers 6 anys havia oscil·lat entre els 80.000 i els 85.000 espectadors (81.161 el 2013, 84.694 el 2014, 80.457 el 2015, 82.194 del 2016 80.254 del 2017 i 83.851 del 2018). Aquest augment de més de 5.000 espectadors va de bracet amb l’increment del 14,04% del nombre d’espectacles (que ha passat dels 147 del 2018 als 171 del 2019) i del 18,73% de les funcions (235 el 2019 i 191 el 2018), unes xifres també de rècord, tant d’espectacles com de funcions.

 El nou projecte educatiu Cantaxics a les escoles -amb més 4 funcions que van portar al Kursaal més de 2.000 espectadors-, l’increment de la programació al Teatre Conservatori -que ha passat de 26 a 37 funcions- i el gran nombre d’espectacles amb 3 o més funcions programades (‘El meu primer Nadal al Kursaal’ amb 12 sessions, ‘Hits’ amb 5, ‘El Mag d’Oz’ amb 4, i 9 espectacles més amb 3 funcions), expliquen en gran part aquest salt fins als 90.000 espectadors l’any 2019.

Pel que fa a l’ocupació, ha estat del 78,55% una mica per sota de la de l’any passat, que va arribar al 80,60%. Com és habitual, la gran diversitat de gèneres, la qualitat dels espectacles, la relació de proximitat amb el públic i l’aposta pel Servei Educatiu continuen essent les claus principals del funcionament de l’equipament, que es compta entre els teatres de referència a nivell nacional.

Aquestes dades s’han fet públiques aquest matí en roda de premsa amb la presència de la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, Anna Crespo, el gerent de Manresana d’Equipaments Escènics (MEES), Jordi Basomba, i el coordinador d’El Galliner, Joan Morros. Anna Crespoha destacat el Kursaal com “un gran element de capitalitat de Manresa. De vegades parlem de capitalitat i el Kursaal n’és un gran exemple”. Per la seva banda, Jordi Basomba ha destacat que aquest 2019 s’ha arribat a unes dades de rècord, però que “el més important és la manera d’arribar a aconseguir-les. Perquè no s’hi arriba per casualitat, sinó perquè hi ha tot un gran equip de persones al darrera (d’El Galliner, comunicació, administració, atenció a l’espectador i equip tècnic) que hi treballen i entre ells que s’ha de repartir aquest èxit”.

ALTRES NOTÍCIES
Aquest proper dimarts, 13 d'octubre, a partir de les 10 del matí es posaran a la venda les entrades de l'espectacle familiar 'Mac Mec Mic' de Laia Gimó i Manel Trias, en què l’univers de del popularíssim Mic es traslladarà a l’escenari de la sala gran del Kursaal en 4 funcions, el 29 i 30 de gener de l’any vinent. La companyia La Perla 29, amb la complicitat del popular programa de televisió del SX3, presenta un espectacle de titelles creat per als infants més petits i les seves famílies amb en Mic i el seus amics, en Cinc Segons, la Lila, el Cargol i la Mosca. El Mic és un titella fet de llana que sempre té [...]
A partir de les 10 h del matí de demà dimarts es posaran a la venda les entrades del musical'THE BOOK OF MORMON', que farà parada a la sala gran del Teatre Kursaal en 7 sessions, del 4 al 7 de març de l’any vinent. Després de tres temporades d’èxit i més de 1.000 funcions a Madrid, la gira d'aquest gran musical amb 22 intèrprets, 8 músics en directe i una historia atrevida i salvatge, arriba a Manresa. 'THE BOOK OF MORMON'és un dels muntatges del gènere més sorprenents i divertits del moment, amb una banda sonora magistral, un altíssim nivell interpretatiu i un cos de dansa excepcional, obra [...]
Les inscripcions per al curs 2026/2027 de l’Aula d’Arts Escèniques del Kursaal ja estan obertes amb dotze grups que iniciaran les classes a partir del 14 de setembre. L’Aula posa a l’abast una oferta formativa municipal i de qualitat en el camp de les arts escèniques que permet a l’alumnat descobrir i aprofundir d’una manera lúdica en les tècniques teatrals en un entorn professional com és el teatre Kursaal. Aquest curs, l’Aula de Teatremanté l’oferta de cursos per a totes les edats i el curs de Coreografies i, com a novetat, incorpora un curs anual de Maquillatge i Caracterització escènica. [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 254