NOTÍCIES

25/03/21
EL KURSAAL SE SUMA A VUIT TEATRES DE CATALUNYA QUE CONVIDEN A UNA VISITA GUIADA ESPECIAL SOTA LA DIRECCIÓ ARTÍSTICA DE LA COMPANYIA ESCARLATA

Nou teatres municipals de Catalunya inauguraran de forma simultània el 27 de marçDia Mundial del Teatre, l’espectacle sonor “C.A.M.E.S.: Comèdies Auditives en Moviment Espontànies i Sensorials”, de la companyia Escarlata, projecte de producció pròpia de Transversal Xarxa d'Activitats Culturals.Es tracta d’una àudio visita guiada teatralitzada a les entranyes del teatre, un recorregut inèdit dels camerinos als magatzems passant per les sales d’assaig, tot descobrint curiositats i anècdotes de cadascun dels nou equipaments. Al Teatre Kursaal de Manresa aquest dissabte a les 12 h se’n farà una provat pilot i més endavant és previst incorporar-ho a les propostes de programació.

A ‘C.A.M.E.S’ els espectadors, proveïts d’audioguies sense fils per escoltar la peça de forma individual i simultània a tot el grup -d’entre 7 i 12 persones per passi, participen de manera activa en la visita guiada fins al punt de convertir-se en els protagonistes de la seva pròpia obra. De fet és una experiència híbrida, a mig camí entre la visita guiada i l’obra de teatre, ideal per a tota la família -infants a partir de 9 anys-. És un espectacle que es viu de forma individual i amb grups reduïts, per tant, adequat a les actuals normatives sanitàries i de seguretat de la pandèmia. La visita té una durada aproximada de 35 minuts.

La companyia Escarlata, Premi Nacional de Cultura per la Generalitat de Catalunya i Premi Nacional de Circ pel Ministeri de Cultura, ha creat i dirigit “C.A.M.E.S.”, que compta amb la proposta musical de la cantant, compositora i intèrpret de Manacor Joana Gomila.

“C.A.M.E.S.” és la producció pròpia per aquest any 2021 del Consorci Transversal Xarxa d’Activitats Culturals, format per deu ciutats mitjanes de Catalunya, i que treballa per la promoció i defensa de la cultura. Des de 2017, i de forma anual, impulsen projectes de producció pròpia en el camp de les arts visuals i escèniques, que tenen lloc de forma simultània als deu municipis de la xarxa. Al Kursaal ja vam acollir ‘Conferència espectacular’ (2019) de David Espinosa.

L’espectacle “C.A.M.E.S.” s’estrenarà 9 teatres municipals de Catalunya: Teatre Bartrina (Reus), Teatre Auditori de Granollers (Granollers), Teatre Auditori de Sant Cugat (Sant Cugat), Teatre Kursaal (Manresa), Teatre Monumental (Mataró), Teatre Municipal (Girona), Teatre El Jardí (Figueres), Teatre Principal (Vilanova i la Geltrú) i Teatre Principal (Olot).

ALTRES NOTÍCIES
A partir de les 10 h del matí es podrà comprar el Toc de Teatre, a 2/4 d’11h el Toc d’Òpera, i a les 11 el Toc Obert, el nou Toc Pau Casals i el Toc de Sala Petita, així com també la resta de programació El Kursaal de Manresa posarà a la venda les entrades per als espectacles de la propera tardor aquest dissabte, 13 de juny a taquilles i per internet a www.kursaal.cat. A partir de les 10 del matí es podran comprar els abonaments del Toc de Teatre i a 2/4 d’11h, els del Toc d’Òpera. A partir de les 11h, es posarà a la venda la resta de la programació i abonaments del Toc Obert, Toc Pau Casals [...]
Les entrades d’aquests espectacles es posaran a la venda aquest dijous, 28 de maig, a partir de les 10h a les taquilles i per internet a www.kursal.cat A part d’aquests espectacles, l’Espai Plana de l’Om acollirà ‘Toc, toc! Qui hi ha?’ de la companyia Pampallugues Teatre, que serà el primer espectacle de la nova programació familiar d’Imagina’t Enguany els espectacles de la Festa Major de Manresa que obriran la temporada es representaran al teatre Conservatori, en previsió que durant l’estiu es porti a terme un canvi de butaques a la sala gran del Kursaal La nova temporada de programació als equipaments [...]
PREMI GALLINER A TEXTOS TEATRALS 2026 La convocatòria de la 8a edició del Premi Galliner de Textos Teatrals 2026 ja és oberta i les bases es poden consultar a: https://www.omnium.cat/ca/seus/bages-moianes/premis-lacetania/#premis. El termini màxim per presentar propostes és el 16 d’octubre.   L'associació Cultural El Galliner de Manresa impulsa el Premi El Galliner de textos teatrals, inclosa dins del cartell dels Premis Lacetània que convoca Òmnium Bages-Moianès, amb la denominació de Premis Lacetània de les Arts i la Cultura. El Galliner premia una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 250