Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització.

MÉS INFORMACIÓ

NOTÍCIES

17/02/21
EL SERVEI EDUCATIU DEL KURSAAL CREA UN VÍDEO-CONTE ANIMAT ADREÇAT A ALUMNES DE PRIMÀRIA PER EXPLICAR L’ORIGEN DE LA FESTA DE LA LLUM DE MANRESA

El teatre Kursaal estrena avui ‘Jan i Júlia i la Misteriosa Llum’, un vídeo-conte animat sobre la història de la Festa de la Llum de Manresa. Està adreçat a alumnes de cicle inicial i mitjà de primària i compta amb els germans Jan i Júlia, protagonistes habituals dels espectacles del servei educatiu del teatre. Avui el vídeo s’ha fet arribar a les escoles de Manresa i de la comarca del Bages perquè el puguin fer servir com a eina de suport per explicar aquesta festa autòctona. També es podrà veure des de les xarxes socials i la pàgina web del teatre Kursaal (wwww.kursaal.cat).

Aquest és un projecte que s’ha adaptat al context actual de pandèmia. Inicialment la voluntat del servei educatiu del Kursaal era dotar a la ciutat d’un espectacle sobre la Llum adreçat a infants i que es pogués oferir com a activitat fora de les aules. Però tenint en compte la dificultat que els alumnes puguin assistir amb normalitat a veure l’espectacle al Kursaal, s’ha ajornat aquesta idea i s’ha reconduït oferint el muntatge en format vídeo-conte animat de 13 minuts.

Després d’un acurat treball d’edició i muntatge, la Júlia explica l’origen de la Festa de la Llum al seu germà Jan molt ben acompanyada, amb dibuixos animats del bisbe Galceran Sacosta, el rei Pere III, el mestre d’obres Guillem Catà, els consellers de la Ciutat i tota la resta de personatges que envolten la història de la Misteriosa Llum que celebrem cada 21 de febrer a Manresa. Amb ells els nens i nenes descobriran els misteris que envolten aquesta festa tradicional de Manresa, així com curiositats a l’entorn de la Llum, com la importància que tenia l’Església al segle XIV o que l’aigua sempre va avall.

‘Jan i Júlia i la Misteriosa Llum’ és una producció del Servei Educatiu del Kursaal i que ha comptat amb un equip dirigit per Sílvia Sanfeliu, amb Cristina Gonzàlez (text), Pere Montoro (direcció tècnica), Eva Arimany (il·lustracions), Jaume Ferrer (gravació i muntatge). I un cop més, Sílvia Blàvia i Albert Ruíz es posen a la pell del Jan i la Júlia.

ACCÉS AL VÍDEO

ALTRES NOTÍCIES
L’abonament de Toc de Teatre inclourà també les obres ‘Ai! La misèria ens farà feliços’, ‘Göteborg’, ‘Els fills’ i ‘La paella dels dijous’, que es podran veure entre els mesos de gener a maig de l’any vinent  L’abonament es podrà comprar a partir del dissabte, 29 de novembre a les 10 del matí i les entrades soles i altres abonaments a partir de les 11 h, tant a les taquilles del teatre i per internet a www.kursaal.cat El Kursaal de Manresa ja té els cinc títols que inclourà l’abonament del Toc de Teatre per als mesos de gener-juny de 2026. L’abonament [...]
El teatre Kursaal posarà a la venda aquest cap de setmana de Shopping Fest a Manresa les entrades de 3 espectacles de la programació del primer semestre de 2026, a preus especials de llançament. Es tracta de l’obra ‘Gegant’, protagonitzada per Josep Maria Pou i que es podrà veure a la sala gran el 4 de gener; i dels concerts de Suu (programat el 16 de gener) i de Ramon Mirabet (previst pel 7 de febrer). Els preus de promoció -20 € ‘Gegant’ i 10 € cadascun dels concerts- s’aplicaran entre les 10 del matí de dissabte dia 18 d’octubre i la mitjanit del diumenge 19 d’octubre, tant per internet (www.kursaal.cat) [...]
El teatre Kursaal obre una convocatòria de càsting per al paper de Jan, un dels personatges de les produccions pròpies del servei educatiu del teatre. Per accedir al càsting cal tenir entre 18 i 26 anys i coneixements de cant i interpretació, i enviar el curriculum vitae i un vídeo interpretant una cançó, i videobook -si se’n disposa- a l’adreça serveieducatiu@mees.cat. Hi ha temps fins el diumenge, 5 d’octubre. D’entre les propostes rebudes, es farà una selecció per accedir a un càsting presencial que es convocarà a finals d’octubre, aproximadament. El nou Jan debutarà [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 233