29/10/20
EL TEATRE KURSAAL ATURA L’ACTIVITAT ESCÈNICA DURANT ELS PROPERS QUINZE DIES EN COMPLIMENT DE LES NOVES RESTRICCIONS QUE ENTREN EN VIGOR DEMÀ DIVENDRES
L’activitat escènica al teatre Kursaal, Conservatori i Plana de l’Om queda aturada, de moment, fins el dissabte 14 de novembre, en compliment de les noves restriccions que entraran en vigor demà divendres. En els propers dies es treballarà per si és possible buscar una nova data per als espectacles que es veuen afectats per aquestes mesures, o queden suspesos definitivament.
Els espectacles que es veuen afectats per les noves restriccions són:
30/10/20. ‘Flotados’ de David Moreno i Cristina Calleja
1/11/20. ‘Que bèstia!’ de Tortell Poltrona
1/11/20. ‘Beethoven, el cant dels pobles’ amb Kallias Ensemble
6/11/20. ‘Trama’ de Roser López-espinosa
7/11/20. ‘La princesa en texans’ de la Cia Sgratta. Imagina’t
7/11/20. El Kanka Gira Payaso
7/11/20. Arnau Morell i Spawn Quintet. 3/4 de Música
8/11/20. Dani Nel·lo. Gust de Jazz
11/11/20. ‘Emili Vendrell, la veu del poble’. Cicle Gent Gran
12/11/20. ‘Rey Lear’ de Shakespeare
13/11/20. Blaumut. ‘0001’
També es veurà afectada la projecció del Documental del Mes (amb el documental ‘Robots’ el 5 de novembre), organitzada conjuntament amb CineClub Manresa, a més a més de tota la programació cultural que estava previst que es portés a terme als equipaments de Manresana d’Equipaments Escènics (MEES), com és el cas de les activitats organitzades per CineClub Manresa o Tocats de Lletra, entre d’altres.
L’activitat a l’Aula d’Arts Escèniques del Kursaal també aturarà les classes presencials a partir de demà divendres. I en els propers dies es reprendrà l’activitat de manera virtual.
PREMI GALLINER A TEXTOS TEATRALS 2026
La convocatòria de la 8a edició del Premi Galliner de Textos Teatrals 2026 ja és oberta i les bases es poden consultar a: https://www.omnium.cat/ca/seus/bages-moianes/premis-lacetania/#premis. El termini màxim per presentar propostes és el 16 d’octubre.
L'associació Cultural El Galliner de Manresa impulsa el Premi El Galliner de textos teatrals, inclosa dins del cartell dels Premis Lacetània que convoca Òmnium Bages-Moianès, amb la denominació de Premis Lacetània de les Arts i la Cultura.
El Galliner premia una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada [...]
Aquesta iniciativa arriba dos anys després de la producció comunitària de ‘La Santa Espina’ que també es va dur a terme al teatre Conservatori, sota la direcció de Sílvia Sanfeliu
Les persones interessada a participar en aquest muntatge s’hi poden inscriure a través d’un formulari
Després de l’èxit del muntatge participatiu de ‘La Santa Espina’ de Guimerà, estrenat al teatre Conservatori el 2024 amb la participació d’entitats i de més de 60 artistes dalt de l’escenari, aquest 2026 el Galliner i el Kursaal impulsen una nova producció comunitària, [...]
L’obra de teatre ‘Una festa a Roma’ de Marc Artigau, que estava prevista per dissabte, 16 de maig (20h) a la Sala Gran del Kursaal, ha quedat suspesa per indisposició d’un dels actors i ha obligat també a la companyia a cancel·lar la gira que tenia programada.
El teatre Kursaal ja s’ha posat en contacte amb les persones que havien adquirit les entrades per fer la devolució de l’import de les localitats.
‘Una festa a Roma’ es va estrenar al Teatre Lliure de Gràcia, sota la direcció de Clara Segura i comptava amb un repartiment format per Marta Angelat, Xavier Boada, Lluís Marco, Gemma Martínez, [...]