Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització.

MÉS INFORMACIÓ

NOTÍCIES

19/10/18
ICL IBERIA RENOVA LA COL·LABORACIÓ AMB EL KURSAAL FOCALITZANT EL SUPORT AL SERVEI EDUCATIU DEL TEATRE QUE ARRIBA ALS 10 ANYS AMB MÉS DE 25.000 PARTICIPANTS I 63.000 ESPECTADORS

ICL Iberia i Manresana d’Equipaments Escènics de Manresa (MEES) han signat aquest matí al teatre Kursaal la renovació de la col·laboració entre l’empresa del Bages i l’equipament cultural que ara es concreta en  el Servei Educatiu del Kursaal.

 El Servei Educatiu va començar el 2007 amb un únic projecte i enguany oferirà un total de 5 que abracen tota l’etapa escolar, des de P2 fins a 4t d’ESO.  En aquests 10 anys, més de 25.000 alumnes de la Catalunya central hi han participat i els seus espectacles han tingut més de 63.000 espectadors. 

 A la roda de premsa de presentació del Servei Educatiu que s’ha feta avui , el gerent del teatre Jordi Basombaha destacat “la importància del Servei Educatiu com a espai per fer arribar les inquietuds culturals als alumnes i establir una relació de ‘familiaritat’ entre els infants i adolescents  i les seves famílies amb el Kursaal. Basomba ha agraït la predisposició d’ICL a vincular-se amb el Servei Educatiu, un fet que “ens dona una seguretat i alhora una responsabilitat afegida”

 Per la seva banda, el conseller delegat d’ ICL Iberia Súria i Sallent, Carles Aleman, ha manifestat que “des del principi, ara fa més d’11 anys, hem estat al costat del Kursaal d’una forma genèrica, però ara el nou enfoc encaixa perfectament amb la nostra aposta per l’educació i per l’arrelament al  territori”.  Per Aleman, “el Servei Educatiu té una abast ampli que arriba a tota la Catalunya central i és ja un referent que cal consolidar i assegurar-ne la continuació”.  ICL Iberia focalitza ara la seva col·laboració amb l’objectiu de consolidar-lo i garantir-ne la continuïtat.

 Els projectes del Servei Educatiu, que any rere any veuen com augmenten les inscripcions, no estan subvencionats directament per cap institució pública.  Aquest curs s’ofereix un nou projecte adreçat a nens i nenes de primer cicle de Primària, CantaXics a les Escoles,al qual ja s’han apuntat 896 alumnes de 27 escoles. Aquest projecte se suma als 4 ja existents: Rexics, Cantània, Fem Òpera i Fem Dansa,que es treballen durant el curs escolar i es mostren entre els mesos d’abril i maig a la sala gran del Kursaal en espectacles oberts al públic.

ALTRES NOTÍCIES
L’abonament de Toc de Teatre inclourà també les obres ‘Ai! La misèria ens farà feliços’, ‘Göteborg’, ‘Els fills’ i ‘La paella dels dijous’, que es podran veure entre els mesos de gener a maig de l’any vinent  L’abonament es podrà comprar a partir del dissabte, 29 de novembre a les 10 del matí i les entrades soles i altres abonaments a partir de les 11 h, tant a les taquilles del teatre i per internet a www.kursaal.cat El Kursaal de Manresa ja té els cinc títols que inclourà l’abonament del Toc de Teatre per als mesos de gener-juny de 2026. L’abonament [...]
El teatre Kursaal posarà a la venda aquest cap de setmana de Shopping Fest a Manresa les entrades de 3 espectacles de la programació del primer semestre de 2026, a preus especials de llançament. Es tracta de l’obra ‘Gegant’, protagonitzada per Josep Maria Pou i que es podrà veure a la sala gran el 4 de gener; i dels concerts de Suu (programat el 16 de gener) i de Ramon Mirabet (previst pel 7 de febrer). Els preus de promoció -20 € ‘Gegant’ i 10 € cadascun dels concerts- s’aplicaran entre les 10 del matí de dissabte dia 18 d’octubre i la mitjanit del diumenge 19 d’octubre, tant per internet (www.kursaal.cat) [...]
El teatre Kursaal obre una convocatòria de càsting per al paper de Jan, un dels personatges de les produccions pròpies del servei educatiu del teatre. Per accedir al càsting cal tenir entre 18 i 26 anys i coneixements de cant i interpretació, i enviar el curriculum vitae i un vídeo interpretant una cançó, i videobook -si se’n disposa- a l’adreça serveieducatiu@mees.cat. Hi ha temps fins el diumenge, 5 d’octubre. D’entre les propostes rebudes, es farà una selecció per accedir a un càsting presencial que es convocarà a finals d’octubre, aproximadament. El nou Jan debutarà [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 233