Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització.

MÉS INFORMACIÓ

NOTÍCIES

11/01/22
IMAGINA’T, L’ENTITAT ENCARREGADA DE LA PROGRAMACIÓ D’ESPECTACLES FAMILIARS A MANRESA, CELEBRA 45 ANYS

La programació per a públic familiar d’Imagina’t celebra enguany 45 anys. L’entitat manresana, formada per una xarxa de voluntaris que col·laboren desinteressadament i que té com a finalitat la promoció d’espectacles infantils i juvenils a Manresa, prepara un any farcit d’activitats per commemorar els 45 anys de trajectòria.

Nascuda a l’any 1977 a l’antiga Sala Loiola (Sala Ciutat) i amb el nom de ‘Rialles’, actualment Imagina’t Xarxa Manresa està liderada per Joan Vilà i és l’entitat responsable de la programació estable per a públic familiar que es porta a terme al Teatre Conservatori, Espai la Plana, Sala Petita del Kursaal i, esporàdicament, a la Sala Gran.

Per celebrar aquesta efemèride, el dia 30 d’abril Imagina’t bufarà espelmes amb un una “petita” Festa Major a l’Espai de l’Anònima de Manresa que comptarà amb la complicitat de tota mena d’entitats manresanes que mouen el teixit cultural de la ciutat.

A més a més, la programació d’Imagina’t en l’any de celebració dels seus 45 anys de trajectòria comptarà amb una variada oferta d’espectacles entre els quals, els que es podran veure durant el primer semestre d’aquest any. La programació arrencarà aquest proper dissabte, 15 de gener amb dues funcions (17h i 18:30h) a la Sala Petita del Kursaal amb ‘Pintamúsica’ de la Cia Viu el Teatre, un espectacle sensorial recomanat a partir d’1 any. L’Espai Plana de l’Om acollirà el dissabte 29 de gener el concert narratiu amb titelles de paper de la Cia de Paper amb el conte ‘Dins la panxa del llop’. La programació continuarà el 26 de febrer a les 17:30h al Teatre Conservatori amb les bombolles de sabó de la Cia Enlaire ‘Vegin i passin. Bombolles de prop’. També es podrà veure ‘La nena dels pardals’, un espectacle musical de la Cia Teatre al Detall i amb música en directe de la Tresca i la Verdesca, mereixedor del Premi Butaca 2018 al millor espectacle per a públic familiar i que es podrà veure el 20 de març a la Sala Gran del Kursaal. Finalment, el 9 d’abril la Cia Xip-Xap portarà a escena al Teatre Conservatori el conte de d’’El llop i les set cabretes’, en una versió amb titelles de la faula tradicional.

A més a més i per fer el tancament oficial d’aquest any de celebració, Imagina’t organitzarà el 17 de desembre un concert d’animació per a tota la família al Teatre Kursaal, dirigit i coordinat pel músic i animador Pep López.


Imagina’t – Xarxa Manresa

Imaginat forma part de ‘La Xarxa’, una fundació privada sense ànim de lucre formada per un moviment de voluntaris d’arreu de Catalunya unit per organitzar espectacles per a nois i noies amb l’objectiu de promoure la formació de nous públics per a les arts escèniques i contribuir a la seva formació personal i cívica. Arreu de Catalunya, en aquests moments, prop de 1.000 persones col·laboren en la programació d’una temporada estable d’espectacles infantils que es duu a terme a més de 70 poblacions catalanes, entre elles Manresa.

L’any passat, i malgrat la pandèmia, Imagina’t va programar 12 espectacles amb un tota de 2.455 espectadors.

ALTRES NOTÍCIES
El teatre Kursaal de Manresa ha tancat el primer semestre del 2025 amb resultats molt satisfactoris, tant pel que fa a públic, espectacles i ocupació. Les xifres han estat de rècord: un total de 59.630 espectadors, 90 espectacles, 133 funcions i una ocupació del 77,2%. I la bona marxa de l’equipament té continuïtat, tenint en compte que a hores d’ara ja hi ha més de 22.000 entrades venudes de la programació agost-desembre.  Aquesta és una de les xifres més altes de la trajectòria de l’equipament. De moment, la segona, després que el 2023 es va fer el rècord absolut amb 59.655, tot [...]
Es premiarà una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada ni representada públicament de la qual es programarà una lectura dramatitzada. Els textos es podran presentar a les oficines del Kursaal fins el 17 d’octubre L’associació Cultural El Galliner de Manresa impulsa la setena edició del Premi ‘El Galliner de textos teatrals’, inclosa dins del cartell de la 43a edició dels Premis Lacetània que convoca Òmnium Bages, amb la denominació de Premis Lacetània de les Arts i la Cultura. El Galliner premiarà una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada ni representada [...]
La venda de la nova programació tardor al Kursaal va a molt bon ritme. Ja hi ha a la venda una segona funció de l’obra ‘Maria Rosa’ d’Àngel Guimerà a càrrec del Grup de Teatre de l’ACR de Fals. Serà el dimecres 24 de setembre a les 19h a la sala petita del Kursaal, el dia abans de la sessió programada pel dijous 25 de setembre i que ja té les entrades exhaurides. També hi ha oberta la venda d’entrades per un segon concert que l’Orquestra Rosaleda farà dins del cicle de Gent Gran el desembre. El concert previst pel 10 de desembre a les 18h ja té poques entrades disponiles [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 230