03/11/21
LA COMPANYIA ISRAELIANA DE DANSA I PERCUSSIÓ ‘MAYUMANA’ FARÀ PARADA AL TEATRE KURSAAL DE MANRESA EL 27 I 28 DE GENER
La mítica companyia israeliana Mayumana farà parada al teatre Kursaal de Manresa en doble sessió els dies 27 i 28 de gener de l’any vinent en el marc de la gira de presentació del seu darrer espectacle, 'Currents', un impressionant muntatge de dansa, percussió i sons electrònics. Abans d’emprendre la gira, des d’avui i fins el 7 de novembre es pot veure a la sala Barts de Barcelona.
Les entrades per veure ‘Mayumaná’ al teatre Kursaal de Manresa tenen un preu de 20 € per als menors de 16 anys. Per als majors de 16 anys el preu de l’entrada de la funció de dijous 27 de gener a les 19 h serà de 28 euros; i el preu per assistir a la funció de divendres 28 de gener a les 20 h serà de 35 euros. Les entrades es poden comprar a partir de demà dijous a les taquilles del teatre Kursaal o per internet a www.kursaal.cat.
'Currents' va ser creat per al Festival de la Llum de Jerusalem i està inspirat en la disputa històrica que van mantenir els dos empresaris i inventors, Thomas Alva Edison, creador del corrent continu, i Nikola Tesla, creador del corrent altern, a finals del segle XIX. A l'escenari s'hi mostra dansa i percussió en un viatge d’aquests dos sectors enfrontats, tots dos amb estètiques artístiques diferents, que mostren el que sembla una disputa dialogada amb llums i sons propis.
El grup israelià Mayumana té una trajectòria de 20 anys d'activitat
Mayumana té una trajectòria de 26 anys d'activitat. Des de l'any 1995, el grup (que va començar amb quatre membres i en l'actualitat compta amb més de 800 artistes de tots els punts del planeta) ha estat constantment de gira, amb milers d’exhibicions i espectadors arreu del món.
Les entrades d’aquests espectacles es posaran a la venda aquest dijous, 28 de maig, a partir de les 10h a les taquilles i per internet a www.kursal.cat
A part d’aquests espectacles, l’Espai Plana de l’Om acollirà ‘Toc, toc! Qui hi ha?’ de la companyia Pampallugues Teatre, que serà el primer espectacle de la nova programació familiar d’Imagina’t
Enguany els espectacles de la Festa Major de Manresa que obriran la temporada es representaran al teatre Conservatori, en previsió que durant l’estiu es porti a terme un canvi de butaques a la sala gran del Kursaal
La nova temporada de programació als equipaments [...]
PREMI GALLINER A TEXTOS TEATRALS 2026
La convocatòria de la 8a edició del Premi Galliner de Textos Teatrals 2026 ja és oberta i les bases es poden consultar a: https://www.omnium.cat/ca/seus/bages-moianes/premis-lacetania/#premis. El termini màxim per presentar propostes és el 16 d’octubre.
L'associació Cultural El Galliner de Manresa impulsa el Premi El Galliner de textos teatrals, inclosa dins del cartell dels Premis Lacetània que convoca Òmnium Bages-Moianès, amb la denominació de Premis Lacetània de les Arts i la Cultura.
El Galliner premia una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada [...]
Aquesta iniciativa arriba dos anys després de la producció comunitària de ‘La Santa Espina’ que també es va dur a terme al teatre Conservatori, sota la direcció de Sílvia Sanfeliu
Les persones interessada a participar en aquest muntatge s’hi poden inscriure a través d’un formulari
Després de l’èxit del muntatge participatiu de ‘La Santa Espina’ de Guimerà, estrenat al teatre Conservatori el 2024 amb la participació d’entitats i de més de 60 artistes dalt de l’escenari, aquest 2026 el Galliner i el Kursaal impulsen una nova producció comunitària, [...]