02/06/23
L’AULA D’ARTS ESCÈNIQUES DEL TEATRE KURSAAL JA TÉ OBERTES LES INSCRIPCIONS DE L’OFERTA FORMATIVA 2023-24, AMB UNA DOTZENA DE CURSOS PER A TOTES LES EDATS
Les inscripcions per al curs 2023/2024 de l’Aula d’Arts Escèniques del Kursaal ja estan obertes amb 12 grups que iniciaran les classes a partir del 18 de setembre. Es tracta d’una oferta formativa municipal i de qualitat en el camp de les arts escèniques que permet a l’alumnat descobrir i aprofundir d’una manera lúdica en les tècniques teatrals en un entorn professional com és el teatre Kursaal. Les inscripcions es poden fer a través de la web del Kursaal a l’apartat de L’Aula (https://www.kursaal.cat/formacio/cursos).
Aquest curs, l’Aula de Teatreofereix diferents cursos adreçats als més petits: Teatre Petits per a infants de 4 a 6 anys; Teatre Infantil per a infants de 7 a 11 anys; Teatre Juvenil (text/gest) per a joves de 12 a 16 anys , Teatre Musical Juvenil per a joves de 12 a 16 anys, Teatre jove a partir de 16 a 18 anys. Pel que fa als cursos adreçats a majors de 18 anys, l’Aula de Teatre del Kursaal manté els grups de Teatre Adults i Teatre Musical. I també es repeteix l’oferta d’un curs per a Majors de 55 anys. Com és habitual, es realitzarà també el curs de Coreografies (dansa) de TEATRE MUSICAL.
Des de l’Aula es vol destacar que l’aprenentatge teatral ajuda a incrementar les habilitats cognitives, millora les competències i la motivació personal, potencia la inclusió social i ajuda a desenvolupar trets de la personalitat com la confiança, la creativitat, la imaginació, el pensament crític, l’expressió emocional... L’aprenentatge teatral també condueix a un major èxit escolar i les persones que fan teatre o qualsevol art tenen més possibilitats de mostrar una bona salut.Més informació dels cursos i tallers a https://www.kursaal.cat/formacio/cursos i per qualsevol consulta a través del correu electrònic auladeteatre@mees.cat.
El concert que el divendres 13 de març (20 h) tindrà lloc a la sala gran del Kursaal, amb el pianista cubà Pepe Rivero i la Girona Jazz Project Big Band tindrà una convidada de luxe: la saxofonista i cantant manresana Aina López Pla, que actualment estudia a Boston, al prestigiós Berklee College of Music, després de guanyar la beca al talent emergent de la Fundació Cultural Latin Grammy.Aina López Pla, que el novembre passat va rebre el Premi Tendències atorgat dins del cartell dels Premis Regió 7, col·laborarà en aquest concert en què la Girona Jazz Project Big Band, autèntic referent [...]
L’espectacle ‘Glòria 27 o el mite de l’exit’ de Climent Ribera, previst per demà dijous 12 de febrer (19h) a la sala petita del Kursaal s’ha suspès a causa de les restriccions derivades de l’alerta VENTCAT. D’acord amb la companyia La Swanson, el Kursaal ja s’ha posat en contacte amb les persones que tenien entrades comprades per l’espectacle.
A partir de demà mateix es començarà a treballar per reprogramar l’espectacle i, en funció d’això, es comunicarà com han de procedir les persones que tenien entrades per l'espectacle.
Demà [...]
El Kursaal acollirà el divendres, 9 d'octubre de 2026, el concert 'Llach- Gener 76', que es podrà veure com a Pòrtic de la Fira Mediterrània.
El gener de 2026 fa cinquanta anys dels concerts històrics de Lluís Llach al Palau dels Esports de Barcelona, unes actuacions que van transcendir la dimensió estrictament musical per convertir-se en una fita de llibertat, compromís i esperança col·lectiva, i que van donar lloc al disc Barcelona Gener 76. Mig segle després reviurem aquest esperit en el concert “Llach – Gener 76”, una producció del Festival Barnasants, [...]