Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització.

MÉS INFORMACIÓ

NOTÍCIES

27/03/23
L’ESCENARI DEL TEATRE KURSAAL ACOLLIRÀ EL 12 D’ABRIL UNA PARTIDA POPULAR DE ‘TAKE A SEAT’, UN JOC DE TAULA COCREAT PEL MANRESÀ FERRAN RENALIAS

L’escenari de la sala gran del teatre Kursaal de Manresa es convertirà en una gran sala jocs el dimecres 12 d’abril a les 7 de al tarda. El Galliner i el Club del Joc del CAE hi organitzaran una partida popular del TAKE A SEAT’, un joc de taula creat pel manresà Ferran Renalias i el barceloní Eloi Pujadas en què les persones que hi juguen han d’acomodar el públic general, la premsa i les autoritats el dia de l’estrena d’un espectacle. Els mateixos creadors del joc dinamitzaran la partida, prevista per un màxim de 50 participants, que es jugarà amb un tauler especial: una recreació aproximada de la platea del teatre Kursaal.

Serà el primer cop que l’escenari del Kursaal acull una activitat d’aquestes característiques. Les inscripcions al joc es poden fer a la web del Kursaal (apartat Altres Actes de la web www.kursaal.cat- https://kursaal.koobin.cat/takeaseat) i a les taquilles del Kursaal. Les places són limitades a 50 persones (a partir de 14 anys).

Els creadors del ‘TAKE A SEAT’ triomfen a tot el món amb els jocs de taula que dissenyen. Ferran Renalias és autor de ‘Manresa 1724. Reconstruïm la ciutat cremada’, ‘On the Origin of Species’, ‘Insecta’, 1998 ISS i ‘Lacrimosa’. Per la seva banda, Eloi Pujadas ha creat, ‘Orbital’, ‘Veracruz 1631’, ‘Shikoku’, ‘Wanted 7’, ‘Troia’ i ‘Big Bang 13.7’, ‘Zoom in Barcelona’, ‘Uxmal’. Tots dos estat reconeguts amb diversos premis com a creadors de jocs de taula.

ALTRES NOTÍCIES
El balanç de l’any 2024 al teatre Kursaal de Manresa torna a demostrar la bona salut de l’equipament, que el proper mes de febrer celebrarà el 18è aniversari de la reinauguració. Pel que fa a xifres de públic, el 2024 ha tornat a números molt semblants als que tenia abans de la pandèmia. I és que després d’un any excepcional com el 2023 en què es va assolir la xifra rècord d’espectadors -un total de 97.829 i gràcies a la programació de 3 musicals de gran format- aquest 2024, en què es va programar només un musical de gran format- la xifra de públic ha estat de [...]
Aquest dissabte dia 30 de novembre es posarà a la venda la programació per als propers mesos de gener a juny de 2025, en què passaran pels espais que gestiona el Kursaal (Teatre Kursaal, Teatre Conservatori i Espai Plana de l’Om) una vuitantena d’espectacles de teatre, música, circ, dansa, òpera... per a tots els públics. La nova programació portarà a Manresa concerts com el del violinista Ara Malikian, la soprano Sara Blanch, també Sara Roy, Daniel Anglès, Jo Jet i Maria Ribot, Sergio Dalma, Els Pets... I obres teatrals com ‘Un matrimoni de Boston’ de David Mamet, ‘Dones de ràdio’ [...]
L’obra de teatre ‘La cançó de les mentides’ amb la Cia Paranys prevista per aquest dijous, 21 de novembre a les 19h, a la sala petita del Kursaal ha quedat suspesa per indisposició d’un dels actors. En aquests moments s’està estudiant de poder reprogramar l’espectacle més endavant. El teatre Kursaal ja s’ha posat en contacte amb les persones que havien adquirit les entrades. A ‘La cançó de les mentides’ d’Alfonso Paso, la Júlia creu que té una vida monòtona. Això la porta a inventar situacions i mentides que desesperen el seu marit... Uns lladres, un robatori, [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 214