Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització.

MÉS INFORMACIÓ

NOTÍCIES

19/09/18
EL TEATRE KURSAAL DE MANRESA, GUARDONAT AMB EL PREMI CATALUNYA A LA MILLOR SALA DE TEATRE PÚBLIC EN LA GALA CATALUNYA AIXECA EL TELÓ

El Teatre Kursaal de Manresa va rebre ahir al vespre al Teatre Coliseum de Barcelona el Premi Catalunya com a millor Sala de Teatre Públic, dins del marc de la XVII Gala Catalunya Aixeca el Teló que organitza l'Associació d'Empreses de Teatre de Catalunya (Adetca), al costat dels teatres públics de Barcelona i l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya.

 El Kursaal va rebre el premi com a millor sala de teatre públic “amb la programació més destacada per la seva coherència, rellevància i innovació”. Responsables del teatre manresà i de l’associació cultural al Galliner, amb el gerent Jordi Basomba i el coordinador Joan Morros al capdavant, van ser presents a la gala, a la qual van assistir el President de la Generalitat, Quim Torra, el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, a banda d’una nodrida representació del món de les arts escèniques del país.

 El premi representa per al Kursaal un reconeixement als més de 10 anys de feina des de la reobertura del teatre, i un nou impuls per continuar treballant per oferir una programació d’arts escèniques adreçada a tots els públics. El teatre ha assolit al llarg d’aquests anys bones xifres de públic, amb una mitjana de 80.000 espectadors anuals i una ocupació a l’entorn de 80%.  

 És la primera vegada que s’atorguen els Premis Catalunya de Teatre, amb cinc categories: un Premi a un professional artístic de trajectòria rellevant i que va rebre l’actriu i directora Sílvia Munt, a una Persona o entitat que més hagi contribuït a la millora i articulació de les arts escèniques, que va rebre Daniel Martínez de Focus, Premi a la Sala de Teatre Privat, que es va emportar el Maldà teatre, Públic i un Premi al Projecte, artista o entitat amb el futur més prometedor, per al nou teatre La Gleva.

 El jurat extern a l'associació ha estat integrat per: Marta Clari (Icub), Núria Llomes (Diputació de Barcelona), Magda Puyo (Institut del Teatre), Angela Domínguez (Sgae), Marta Font (públic) i Marta Cervera (periodista teatral).

ALTRES NOTÍCIES
Prèviament a la representació s’ha fet un treball de mediació amb dos col·lectius de Manresa i, a més a més, com a postfunció, hi haurà també espais per generar diàleg amb el públic a través d’un dispositiu que es muntarà a la plaça Fius i Palà L’espectacle es podrà veure aquest dissabte al teatre Conservatori dins de la programació per a públic familiar d’Imagina’t El teatre Conservatori acollirà aquest dissabte, 11 d’abril a les 17:30h la representació de ‘Fantasmes de guerra’ de la companyia La Baldufa, [...]
Amb un espectacle de màgia i clown el Teatre Kursaal de Manresa celebrarà, el dimarts 21 d’abril al pati del teatre, els 7.000 dies de la reinauguració de l’equipament. Serà amb el mag Txema Muñoz i el muntatge ‘Gota’, una peça artística que convida a reflexionar sobre l’aigua i la responsabilitat de protegir aquest recurs tan preuat. L’equip del Kursaal i d’El Galliner -l’associació que va impulsar la recuperació de l’equipament l’any 1995 i que es fa càrrec de la programació estable del teatre- proposen celebrar aquesta xifra simbòlica amb aquest espectacle [...]
La ciutat recuperar ‘Un Passeig de titelles’, una iniciativa d’Imagina’t nascuda el 2019 i que torna sis anys després, amb el suport del Kursaal i de l’Ajuntament de Manresa Tres espais del primer tram del Passeig de Pere III de Manresa es convertiran, la tarda de dissabte vinent, 28 de març -entre les 17h i les 20h-, en petits escenaris que acolliran 3 espectacles de titelles en 3 funcions. Serà dins del marc d’‘Un Passeig de titelles’, una iniciativa impulsada des d’Imagina’t, l’entitat encarregada de la programació familiar a Manresa, amb l’objectiu d’apropar les titelles als infants [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 244