NOTÍCIES

05/01/18
NOVA DATA! LES FUNCIONS SOLIDÀRIES DE 'DOLLY, UNA DONA EXASPERANT' ES FARAN EL 26 DE GENER
  •        Les representacions es faran el divendres 26 de gener a les 5 de la tarda i a les 9 del vespre
  •        Les persones que ja tinguin entrada no han de fer cap tràmit, només s’han de dirigir a les taquilles del Teatre Kursaal en cas que necessitin algun canvi

 

Manresa, 5 de gener de 2018. El divendres 26 de gener es representaran al Teatre Kursaal les dues funcions del musical Dolly, una dona exasperant, previstes inicialment per al dimarts 2 de gener i que es van haver de suspendre pels problemes d’afonia d’un dels actors protagonistes, que no tenia suplent. L’horari de les sessions es manté: hi haurà una primera funció a les 5 de la tarda i, una segona, a les 9 del vespre. Les persones que ja tinguin entrada no han de fer cap tràmit perquè les mateixes ja són vàlides. Només s’han de dirigir a les taquilles del Teatre Kursaal aquelles persones que vulguin fer un canvi de sessió o que no puguin assistir a cap de les funcions i se’ls retornarà l’import de l’entrada.

 

La representació de Dolly, una dona exasperant, és una iniciativa de Manresa Teatre Musical (MTM), el Teatre Kursaal i la Fundació Althaia amb el suport de la Fundació Universitària del Bages (FUB) amb l’objectiu de recaptar fons per al futur Hospital de dia d’Oncologia i Hematologia d’Althaia. L’import de les entrades es destinarà al finançament d’aquest nou equipament.

 

Dolly, una dona exasperant és un clàssic de l’època daurada de Broadway i un dels musicals més famosos i populars dins de la cultura americana. Aquesta és la primera i de moment única adaptació al català que s’ha fet de l’obra, que es va estrenar l’any 1964 i que és un cant a la vida, a la broma, a l’amor i a l’esperit juvenil.

 

Una setantena d’actors i actrius pujaran a l’escenari del Teatre Kursaal de forma desinteressada per representar aquest musical, pel qual encara hi ha entrades disponibles. Es poden adquirir a través de la pàgina web del Kursaal (www.kursaal.cat) per un preu de 15 euros. També a les taquilles del Kursaal, de dimarts a diumenge, de les 6 de la tarda a les 9 del vespre, i els dissabtes, també de les 11 del matí a la 1 del migdia. A més a més, hi ha l’opció de col·laborar en el projecte fent una aportació puntual o periòdica. Diferents institucions, empreses i entitats han adquirit paquets d’entrades a canvi de constar com a col·laboradores en el programa de mà de l’espectacle.

 

Sobre l’espectacle

Dolly, una dona exasperant és la cinquena producció de Manresa Teatre Musical. Es va estrenar al teatre-auditori Agustí Soler i Mas de Navarcles el 9 de setembre de 2016 i es va representar en cinc ocasions. L'han vist més de dues mil persones, en diferents teatres de la Catalunya Central.

 

Posa damunt l’escenari una setantena d’artistes per presentar la història de l’agent matrimonial Dolly Levi, xafardera i embolicaire com cap altra. Els seus tripijocs i la recerca de l’amor són el fil conductor de les diferents escenes, carregades d'optimisme, bon humor i vitalitat, amb números musicals multitudinaris i una posada en escena colorista. En destaca la gran qualitat de la banda sonora i el tema que dona nom a l’obra original Hello Dolly!, insígnia del jazz dixieland. Igualment, és notable la complexitat de les coreografies i l’exigència vocal de les peces cantades.

 

Un projecte per donar més confort i calidesa

El nou Hospital de dia d’Oncologia i Hematologia s’ubicarà a la planta 0 de l’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa i donarà servei a la població de referència d’Althaia, que és de prop de 260.000 habitants de les comarques del Bages, Berguedà, Solsonès, Moianès i Cerdanya. La humanització dels espais serà un element més de l’atenció integral al malat oncològic que ja s’està donant actualment i que inclou el servei d’atenció continuada; tractaments com la quimioteràpia, radioteràpia o tractaments personalitzats; la unitat de recerca; l’atenció psico-oncològica; la unitat de càncer familiar, assessorament dietètic i activitats d’autocura (marxa nòrdica, estètica).

 

El futur Hospital de dia permetrà incrementar els espais per tal que els pacients afrontin el tractament de la malaltia en un entorn de més confort i calidesa. Així, es passaran dels 231 metres quadrats actuals de superfície a 824 metres quadrats, cosa que significa que cada pacient disposarà de 31 metres quadrats enfront els 9 actuals. El nou hospital, a més, disposarà de llum natural, d’espais més amplis amb major calidesa i confort; de zones que facilitin tant la interacció entre usuaris quan ells ho desitgin com la intimitat quan ho necessitin, i s’augmentarà el nombre de llits per a malalts, passant dels 8 llits i 12 butaques actuals a 10 llits i 19 butaques.

ALTRES NOTÍCIES
A partir de les 10 h del matí es podrà comprar el Toc de Teatre, a 2/4 d’11h el Toc d’Òpera, i a les 11 el Toc Obert, el nou Toc Pau Casals i el Toc de Sala Petita, així com també la resta de programació El Kursaal de Manresa posarà a la venda les entrades per als espectacles de la propera tardor aquest dissabte, 13 de juny a taquilles i per internet a www.kursaal.cat. A partir de les 10 del matí es podran comprar els abonaments del Toc de Teatre i a 2/4 d’11h, els del Toc d’Òpera. A partir de les 11h, es posarà a la venda la resta de la programació i abonaments del Toc Obert, Toc Pau Casals [...]
Les entrades d’aquests espectacles es posaran a la venda aquest dijous, 28 de maig, a partir de les 10h a les taquilles i per internet a www.kursal.cat A part d’aquests espectacles, l’Espai Plana de l’Om acollirà ‘Toc, toc! Qui hi ha?’ de la companyia Pampallugues Teatre, que serà el primer espectacle de la nova programació familiar d’Imagina’t Enguany els espectacles de la Festa Major de Manresa que obriran la temporada es representaran al teatre Conservatori, en previsió que durant l’estiu es porti a terme un canvi de butaques a la sala gran del Kursaal La nova temporada de programació als equipaments [...]
PREMI GALLINER A TEXTOS TEATRALS 2026 La convocatòria de la 8a edició del Premi Galliner de Textos Teatrals 2026 ja és oberta i les bases es poden consultar a: https://www.omnium.cat/ca/seus/bages-moianes/premis-lacetania/#premis. El termini màxim per presentar propostes és el 16 d’octubre.   L'associació Cultural El Galliner de Manresa impulsa el Premi El Galliner de textos teatrals, inclosa dins del cartell dels Premis Lacetània que convoca Òmnium Bages-Moianès, amb la denominació de Premis Lacetània de les Arts i la Cultura. El Galliner premia una obra de teatre inèdita que no hagi estat publicada [...]
VEURE ELS SEGÜENTS 6 ACTES D’UN TOTAL DE 250